Monday, February 14, 2011

က်ေနာ့ တစ္ေန႕တာ 14.2.11 (Mon)

ဒီေန႕ အတန္းထဲမွာ က်ေနာ္ အေတာ္စိတ္ထိခိုက္ခ့ဲရပါတယ္။ Business, Government and Society (BGS) အတန္းပါ။ ဆရာက စကၤာပူ ႏိုင္ငံစီးပြားေရး အေႀကာင္း ေျပာရင္းနဲ႕ က်ေနာ့ကို “မင္းတို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးကေရာ ဘယ္လိုလဲ” လို႕ေမးပါတယ္(က်ေနာ္က အတန္းထဲမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ ေရႊျမန္မာပါ)။ ေမးျပီးေတာ့မွ သူ႕ဟာသူ ရယ္ျပီး “အိုး.. ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာက စီးပြားေရးလုပ္လို႕မွ မရတ့ဲ ႏိုင္ငံပဲ။ တစ္ႏိုင္ငံလုံးက သုညပဲ” လို႕ ေျပာပါတယ္။ သူက ရယ္ရင္းေျပာေတာ့ တစ္တန္းလုံးကလည္း တဟားဟားနဲ႕ ၀ိုင္းရယ္ႀကပါတယ္။

က်ေနာ္ ရုတ္တရက္ ဘယ္လို ခံစားသြားရမွန္း မသိပါဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသလည္းထြက္၊ မ်က္ႏွာ တစ္ခုလုံး ရွိန္းပူ ေနပါတယ္။ က်ေနာ္ မေနႏိုင္ဘဲ ျပန္ေျပာမိပါတယ္။ ေဒါသက ေထာင္းခနဲ ထြက္သြားလို႕ ေလသံက နည္းနည္းမ်ား မာသြားလား မသိပါဘူး။ မ်က္ရည္ေတာင္ ၀ဲခ်င္ခ်င္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ က်ေနာ့ မ်က္ႏွာထားလည္း ဘယ္လို ရွိေနမလဲ မသိပါဘူး။ “ဆရာ အရမ္းလြန္သြားပါျပီ။ ဒီလိုေျပာတာ Discrimination သေဘာ သက္ေရာက္ေနျပီလို႕ ထင္ပါတယ္။ ဒီလို ေျပာတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ တန္ဖိုးကို ဆြဲခ်သြားသလိုပါပဲ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွာ ...” က်ေနာ္ေျပာေနရင္းနဲ႕ ဆရာက ျပာျပာသလဲ “အိုး... ေဆာရီးပါ... ငါက အစိုးရကို ဆိုလိုတာပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးကို ေစာ္ကားလုိတ့ဲ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး” လို႕ ခ်က္ခ်င္းျပန္ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဆက္ျပီး “ငါဆိုလိုတာက ဒီအစိုးရေႀကာင့္ ႏိုင္ငံထဲက ျပည္သူေတြ ငတ္မြတ္ႀကတယ္။ ပညာမတတ္ႀကဘူး။ ႀကိဳက္တ့ဲျမန္မာကို သြားေျပာ၊ ဟုတ္ပါတယ္လို႕ ေခါင္းညိွမ့္ သေဘာတူမွာပဲေလ ဟုတ္တယ္မွတ္လား” လို႕ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္က “ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရ ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို မခ်ိဳးႏွိမ္ႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရးသမားလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ အခု ဒီအတန္းထဲမွာ ေျပာမွကိုျဖစ္ပါမယ္။ က်ေနာ္တို႕ ႏိုင္ငံ ျပန္ေခါင္းထူလာႏိုင္ဖို႕ က်ေနာ္တို႕ အျမဲတမ္း ႀကိဳးစားေနမွာပါပဲ” လို႕ ျပန္ေျပာမိပါတယ္။

ဒီ BGS အတန္းထဲမွာ ျမန္မာျပည္အေႀကာင္း ေျပာတာ ပထမဆုံး အႀကိမ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေကာင္း တစ္ခုမွလည္း မပါခ့ဲဖူးဘူး။ The most corrupted government (ျခအစားဆုံး အစိုးရ)လို႕ ဆိုလိုက္ရင္ ျမန္မာကိုပဲ တန္းေျပာႀကပါတယ္။ က်ေနာ္ အရမ္း၀မ္းနည္းမိပါတယ္။ ေနာက္အတန္းျပီးေတာ့ က်ေနာ္ ဆရာ့ကို သြားေတာင္းပန္ခ့ဲပါတယ္ “ဆရာ က်ေနာ္ အခုနက အတန္းထဲမွာ ရိုင္းျပသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။ က်ေနာ့္ ႏိုင္ငံကို ထိပါးေျပာဆိုလာတယ္လို႕ ယူဆမိလို႕ က်ေနာ္ ရုတ္တရက္ တုန္႕ျပန္မိတာပါ။ ဘာကိုမွ မရည္ရြယ္ပါဘူး ဆရာ။” အဲေတာ့ ဆရာက “ငါမင္းတို႕ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ သတိၱကို အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ ေလးလည္းေလးစားတယ္။ မင္းတုိ႕ရဲ႕ ႏိုင္ငံခ်စ္တ့ဲစိတ္ကိုလည္း အရမ္းသေဘာက်ပါတယ္။ တကယ္လို႕ ငါသာ မင္းေနရာမွာဆိုလည္း ဒီလိုပဲ တုန္႕ျပန္မိမွာပဲေလ။ No problem ပါ။ မင္းရဲ႕ ရဲရင့္မႈကို ျမင္လိုက္ရလို႕လည္း ေက်နပ္ပါတယ္။” လို႕ ျပန္ေျပာပါတယ္။

ဒီေန႕ကေတာ့ က်ေနာ့ရဲ႕ အမွတ္ရစရာေန႕တစ္ေန႕ပါပဲ။ ဒီပို႕စ္ေလးကို အတန္းမျပီးေသးခင္ break time မွာပဲ
က်ေနာ္ မေအာင့္အည္းထားႏိုင္ေတာ့လို႕ ခ်က္ခ်င္း ခ်ေရးလိုက္တာပါ။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနေန အခုနက က်ေနာ္ေျပာခ့ဲတာေတြ လုံး၀မမွားဘူးလို႕ထင္ပါတယ္။

ႀကယ္ေႀကြခ်ိန္

4 comments:

  1. I would have reacted the same or even more.Nice Mi Cho :)

    ReplyDelete
  2. True, you're definitely on the right stand.
    I was busted the other day too.

    ReplyDelete
  3. I think it is a nice response. Thanks from me ... really touched and still trembling about that

    ReplyDelete
  4. That's how i argued with the prof in my BGS class back three years ago... Nice one yo~~!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...