Tuesday, September 21, 2010

က်န္ရစ္သူ၏ ေနာင္တ

ကၽြန္ေတာ္ ပထ၀ီ ဒုတိယႏွစ္...

ကၽြန္ေတာ္ မသိလိုက္ မသိဘာသာ ဥေပကၡာျပဳကာ ေက်ာ္ျဖတ္ခ့ဲေသာ ပထမႏွစ္၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို ယခု ဒုတိယႏွစ္ ေရာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာသိလိုက္ရသည္။ ဤသည္မွာ အျခားမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ခ်စ္ေနမိျပီ။ ခ်စ္ခ့ဲသည္ဟု ေျပာလွ်င္ပိုမွန္ပါမည္။ ယခုထက္ထိလည္း ခ်စ္ေနဆဲ။ သူမကား ကၽြန္ေတာ္၏ အခ်စ္ဦး။ အေပၚယံ လွ်ာအရသာေတြ႕ရံု ေျပာျခင္းလည္းမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀တစ္သက္စာႏွင့္ရင္းကာ ရခ့ဲေသာ သင္ခန္းစာအေပၚအေျခခံ၍ ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူမ ကား ကၽြန္ေတာ္၏ ႏွလုံးသားေအာက္ေျခမွ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း စြဲထင္က်န္ရစ္ေနေသာ ေျခရာပိုင္ရွင္ေလး ျဖစ္ေခ်တကား။ တကယ္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ အမွန္တကယ္ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ မရခ့ဲေသာ ေျခရာပိုင္ရွင္ေလးဟု ေျပာရလွ်င္ ပိုမွန္မည္ဟုထင္ပါသည္။

ပထမႏွစ္။

ေက်ာင္းဖြင့္ျပီးသိပ္မႀကာေသးခင္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို သတိထားမိလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတန္းႏွင့္ သိပ္မလွမ္းလွေသာ ဘူမိေဗဒ အတန္းမွ ဣေျႏၵရွင္ေလးတစ္ဦး။ သူမ ကား ေက်ာင္းေတာ္၏ အေခ်ာအလွစာရင္းတြင္ မပါ။ သူသူငါငါ ျဖဴျဖဴ၀ါ၀ါ ထဲက ရြက္ႀကမ္းေရက်ိဳ သာမန္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္သာ။ ထို ရိုးရွင္းလွေသာ မဟာဆန္သူေလးကပင္ ကၽြန္ေတာ္၏အေတြးကမာၻထဲ၀ယ္ စားက်က္ျဖန္႕ေနခ့ဲသည္မွာ သုံးလေက်ာ္ႀကာျမင့္ခ့ဲပါျပီ။ မိန္းကေလး၏ ေဆးမျခယ္ေသာ အျဖဴသက္သက္ ေအးေဆးတည္ျငိမ္လွေသာ မ်က္ႏွာသြယ္သြယ္ေလးကို အျမဲေငးခ်င္ေနမိသည္။ သူမ၏ မ်က္ေတာင္ရွည္မ်ားကို ႏွစ္ျခိဳက္မိသည္။ ေဆးမဆိုးေသာ ႏႈတ္ခမ္းစုံကို ႏွစ္လိုသည္။ ေက်ာတြင္ ျဖန္႕ကာခ်ထားေသာ ဆံႏြယ္နက္နက္ကို နမ္းရႈိက္ခ်င္မိသည္။ ကတီပါဖိနပ္ပါးေလးႏွင့္ သြယ္သြယ္လ်လ် ကိုယ္ဟန္ေလးက ကၽြန္ေတာ္၏ အင္ပါယာထဲက နတ္သမီးေလးတစ္ပါး ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာခ့ဲသည္။ သို႕ေသာ္ ဘာေႀကာင့္မွန္း ကၽြန္ေတာ္နားမလည္ခ့ဲ...

မိန္းကေလး၏ နာမည္ကား "ႏြယ္"။ သုိ႕ေပမင့္ "ႏြယ္"ဟု ကၽြန္ေတာ္ အမည္တပ္ေခၚခြင့္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ မရွိေသးဟု ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မိန္းကေလး၏ ညိွဳ႕ခ်က္ျပင္းကို ခံရျပီးသည့္ေနာက္ အဆိပ္မိထားေသာ ႀကြက္တစ္ေကာင္အလား တစ္ခါတရံ အသိစိတ္မရွိဘဲ မသိစိတ္က ေစခိုင္းရာကို လိုက္ေလ်ာေနမိတတ္သည္။ ဒီလိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ တနလၤာမွ ေသာႀကာ ေက်ာင္းဖြင့္ရက္မ်ားဆို ေက်ာင္းေရွ႕၀င္ေပါက္မွာ ေယာင္လည္လည္ႏွင့္ သူမအလာကို ေညာင္ပင္ေနာက္က ရပ္ေစာင့္ေနမိသည္။ သူမ ေတာ့ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္၏ အေပါင္းအသင္းတစ္သိုက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အား ရုကၡစိုး ဟုပင္ နာမည္ေျပာင္ မွည့္ျပီးေခ်ျပီ။ မိုးရြာသည့္ေန႕မ်ားဆို ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္တြင္ သူမအလာကို ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ရေပါင္းမနည္းေတာ့။ သူမ ေက်ာင္းမတက္သည့္ေန႕မ်ားဆို ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေနမထိထိုင္မသာ။ ဘာလိုေနမွန္းမသိ။ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္မပါ။ စေန တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ဆို ဟာတာတာႀကီး။ "ေဟ့ေကာင္... ေစာႀကီး... မင္းငိုင္လွခ်ည္လား" ဟု အေပါင္းအသင္းမ်ားက တံေတာင္တြတ္မွ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားမိေခ်သည္။ ဪ... အာဏာျပင္းလွခ်ည္လား မိန္းကေလးရယ္...

စာႀကည့္စားပြဲတြင္ထိုင္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္အစဥ္ကို လႊမ္းမိုးထားေသာ မိန္းကေလး၏ အမည္ကို အေႀကာင္းမ့ဲ ေရးျခစ္ေနမိသည္။ အင္မတန္ အအိပ္မက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္... ယခုဆို အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ညမ်ား ရွိလာသည္။ တစ္ခါတရံ အိပ္မက္ထဲလည္း သူမကို ျမင္ေယာင္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ စားလည္းဒီစိတ္ သြားလည္းဒီစိတ္။ ဪ... ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကို ခ်စ္မိေနပါေပါ့လား။ ဒီလိုႏွင့္ အရင္က တစ္ခါမွ်ပင္ မလုပ္ဖူးေသာ အလုပ္မ်ားပင္ လုပ္မိတတ္လာသည္။ ထိုညက ကၽြန္ေတာ္ စြဲစြဲမွတ္မွတ္ ခ်လိုက္ခ့ဲေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္။ မနက္ျဖန္ ဖြင့္ေျပာမည္ေပါ့....

သို႕ေပမင့္ ကၽြန္ေတာ့္အႀကံအစည္ေတြ မေအာင္ျမင္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူမကို ဖြင့္ေျပာဖို႕ေနေနသာသာ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္၍ပင္ စကားမေျပာဖူး။ သူမကို မနက္တိုင္း ေက်ာင္းေရွ႕မွာေစာင့္သည္။ မွန္၏။ သို႕ေပမင့္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါမွ် မ်က္လုံးခ်င္းပင္ စကားမေျပာဖူး။ အခြင့္အေရးသမား မဟုတ္ေသာကၽြန္ေတာ္သည္ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာက်ာ္းေလး သူငယ္ခ်င္းမ်ားလိုလည္း အတင္း၀င္မေရာတတ္။ ကၽြန္ေတာ္သူမကို တန္ဖိုးထားသည္က တစ္ေႀကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္ေႀကာင့္ သူမ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းေရာက္မည္ကို မလိုလားသည္က တစ္ေႀကာင္း၊ အေ၀းကပင္ အျမဲ ေစာင့္ႀကည့္ေနခ့ဲသည္။ သူမကား ဒါေတြကို မသိေရးခ် မသိ။ အေႀကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ေတာ္ျခင္းေႀကာင့္သာ။ ဤေတာ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်းဇူးတင္ရ မည္လား၊ အျပစ္တင္ရမည္လားပင္ မသိေတာ့။ မည္သုိ႕ပင္ဆိုေစ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူမ သတိထား မိေစခ်င္သည္ ကိုေတာ့ ၀န္ခံပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္ကား မိုးတြင္းကာလပြင့္ေသာ ေနက့ဲသို႕ပင္ တူေနေခ်သည္။ မိုးအုံ႕ေသာအခ်ိန္ဆုိ ပြင့္ရမည္ေလာ ပုန္းရမည္ေလာ မေရရာေသာ ျပဴတစ္တစ္ေနမင္းက့ဲသို႕ပင္။ အေႀကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ခ်ဥ္းကပ္ ဖြင့္ေျပာမည္ႀကံလိုက္တိုင္း သူမ အတန္းေရွ႕ေရာက္လွ်င္ ယမန္ညက တင္းထားခ့ဲေသာ အားအင္မ်ား ယိုင္နဲ႕ရသည္ခ်ည္းသာ။ သူမအႀကည့္တစ္ခ်က္ေ၀့တိုင္း ကၽြန္ေတာ္ရံႈးနိမ့္သည္။ သူမ၏ မဟူရာ မ်က္၀န္းစုံ ေအာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေတာ့။ ရံႊ႕ဗြက္အိုင္ထဲ နစ္ေနေသာ လွည္းဘီးကို တစ္ကိုယ္တည္း ရုန္းေနရေသာ ႏြားပိန္ပိန္အလား ပမာတူေခ်သည္။ ဪ... ညိွဳ႕မ်က္၀န္းဆိုတာဒါကိုး ဟု သေဘာေပါက္ သြားခ့ဲသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေယာက်ာ္း သတိၱမ်ား ဘယ္ေရာက္ကုန္ျပီနည္း။

ဤသို႕ျဖင့္ ပထမႏွစ္စာေမးပြဲႀကီး ျပီးဆုံးကာ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ ဆိုက္ျမိဳက္ေရာက္လာျပီ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္မေပ်ာ္။ ကၽြန္ေတာ္ျမတ္ႏိုးရေသာ မိန္းကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ေလးလတာ လြမ္းေနရခ်ိမ့္မည္။ ဇူလိုင္လ မိုးဖြဲရြာတိုင္း သူမအလာကို ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္တြင္ ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ခ့ဲရသည္ကို သတိရမိသည္။ လြမ္းသည္။ လြမ္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အားအင္သစ္မ်ားကို ျပန္လည္ရွာေဖြေတြ႕ရွိသြားေသာ တစ္ည။ ကၽြန္ေတာ္ အားတင္း လိုက္မိသည္။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းကေလးကို ခ်စ္ေႀကာင္း ဖြင့္ေျပာေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ “ႏြယ္” အျဖစ္ ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေတာ့မည္ေပါ့...

ဒီလိုႏွင့္...
ဒီလိုႏွင့္...

ေလးလတာခြဲခြာခ့ဲရေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသို႕ ျပန္လည္ေျခခ်လိုက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲ အရင္ဆုံး ေျပး၀င္လာသည္က ကၽြန္ေတာ္ ေလးလတာလုံး ေန႕ညမျပတ္ တမ္းတခ့ဲရေသာ မိန္းကေလး။ ကၽြန္ေတာ္၏ ပထမဆုံး ဦးတည္ခ်က္က သူမ၏ ဘူမိေဗဒ လက္ေတြ႕ခန္း။ ကၽြန္ေတာ္ အတန္းထဲ တစ္ခ်က္ ေ၀့ရွာလိုက္သည္။ သူမ မေရာက္ေသး။ သို႕ႏွင့္ ေစာင့္ေနက် ေက်ာင္းေရွ႕အ၀င္၀ရွိ ေညာင္ပင္ဆီသို႕ ျပန္လွည့္ခ့ဲသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ႀကီး တဒုတ္ဒုတ္ခုန္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မည္မွ် စိတ္လႈပ္ရွားေနသည္ဟု မေမးႏွင့္။ ေႀကာင္ေတာင္ေတာင္ႏွင့္ အုန္းဆီအျပည့္လူးထားေသာ ေစးကပ္ကပ္ ဆံကို အေႀကာင္းမ့ဲ သပ္တင္ေနသည္မွာ လက္ဖ၀ါးပင္ ေစးကပ္လာေခ်ျပီ။ ေယာင္နနႏွင့္ လက္သည္းပင္ ကိုက္ေနမိသည္။ လူတစ္ကိုယ္လုံးလည္း အားအသြင္းလြန္ကာ စာေျခာက္ရုပ္ႀကီးပမာ ေတာင့္တင္းေနေခ်ျပီ။ လာပါေတာ့ မိန္းကေလးရယ္ ...

ေဟာ... ကားျဖဴေလးတစ္စီး ေက်ာင္း၀င္းထဲ ျဖည္းညင္းစြာ လိမ့္၀င္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ကားမွန္ေလးထဲသို႕ ခိုးအႀကည့္ ... ရုတ္တရက္ျမင္လိုက္ရေသာ ပုံရိပ္ေလးေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လုံးမ်ား ျပဴးက်ယ္သြားရသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းကေလး ေရွ႕ခန္းမွာ။ သူမွ သူအစစ္။ ကၽြန္ေတာ္ စပ္စုျခင္း၊ စိုးရိမ္ျခင္းမ်ားစြာႏွင့္ တစ္ဖက္ထိုင္ခုံသို႕ ကဲႀကည့္လိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာႀကီး ဖရိုဖရဲျဖစ္ေနမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ကားမွန္တင္ထားသျဖင့္ ေသခ်ာမျမင္ရေသာ္လည္း ရုပ္ရည္ သန္႕ျပန္႕သည္ဟု ထင္ရေသာ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္သည္။ ဘုရား...ဘုရား... သူမ အစ္ကို သို႕မဟုတ္ ဦးေလးပဲ ျဖစ္ပါေစေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ဘတ္ႀကီးထဲ ကုလားဘုရားပြဲလွည့္ေနသလို တဒုန္းဒုန္း ဆူညံတုန္လႈပ္ေနသည္။ ကားျဖဴေလး ေပၚတီကိုေအာက္ထိုးရပ္ျပီးေနာက္ ထိုအမ်ိဳးသားက ဆင္းလာျပီး မိန္းကေလးကို ကားတံခါး ဖြင့္ေပးလွည့္သည္။ မိန္းကေလးမွာ အသာအယာဆင္းလာျပီးေနာက္ အင္မတန္ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းေသာ အျပံဳးေလးႏွင့္ အမ်ိဳးသားကို “ေမာင္...လာေလ... သြားရေအာင္” ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို လက္ခ်င္းခ်ိတ္ကာ အသာအယာ ေက်ာင္းထဲ၀င္သြားႀကသည္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျဖမဆည္ေတာ့။ လူတစ္ကိုယ္လုံး ေပ်ာ့ေခြ တုန္ယင္ကာ ျဗဳန္းခနဲ ရႈိက္ႀကီးတငင္ ထိုင္ငိုခ်င္စိတ္မ်ား ေပါက္လာသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကလို ႀကမ္းျပင္ေပၚ ေျခပစ္လက္ပစ္ ထိုင္ခ်ျပီး တ၀ါး၀ါး အာေခါင္ျခစ္ေအာ္ငိုပါက မ်က္ရည္မက်သည့္တိုင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ခ်ိဳခ်ဥ္လာကမ္းျပီး တိတ္...တိတ္ ဟု လာေခ်ာ့ႀကေပဦးမည္။ ခုေတာ့ ဒီအသက္ႏွင့္ ဒီလူ ဒီေနရာမွာ ဒီအတိုင္း ထိုင္ငိုပါက ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံႀကား ေခါင္းႀကီးပိုင္းတြင္ပင္ ပါသြားဦးမည္။ ထို႕ျပင္ ခ်စ္ရေသာသူ သူမ်ားေနာက္ပါသြားလို႕ ဟူေသာ ကၽြန္ေတာ့္ အေႀကာင္းျပခ်က္ကို ႀကားနာရပါက ပို၍ပင္ ေအာ့ေႀကာလန္ႀကေပဦးမည္။ ကံအေကာင္းလြန္ပါက ေမတၱာလက္ေဆာင္အျဖစ္ နည္းေတာင္နည္းေသးတယ္ဟုပင္ ေထာပနာ ျပဳသြားႀကေခ်ဦးမည္။ ဪ ... ကၽြန္ေတာ့္မိန္းကေလး ... ကၽြန္ေတာ့္မိန္းကေလး ... ကၽြန္ေတာ္ သရဲေဘာေႀကာင္ သတိၱနည္းခ့ဲ၍ ခုေတာ့ ႀကားျဖတ္ခုတ္ခံလိုက္ရျပီ။ ခုေတာ့... ခုေတာ့... ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အခ်စ္၀တၳဳ ဇာတ္သိမ္းခန္း ေရာက္ေပျပီ။ အျခားအျခားေသာ အခ်စ္၀တၳဳေတြလို မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီး ေပါင္းႀကေလသတည္းလို႕ေတာ့ မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခန္းရပ္ခ့ဲသည္မ်ား မ်ားလြန္းခ့ဲ၍ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းကေလး ပါသြားေလျပီ။ ဪ... ေစာႀကီး... ေစာႀကီး... ၀ဋ္ရွိသမွ်ေတာ့ ခံေပဦးေပါ့ကြာဟု ေျဖသိမ့္လိုက္ခ်င္ပါသည္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အျဖစ္မွန္က ကၽြန္ေတာ္ က်ဴးလြန္ခ့ဲသည့္မိုက္ျပစ္ အတြက္ အျပစ္ဒဏ္ဟုပင္ ဆိုရပါမည္။ မိန္းကေလး၏ ႏူးည့ံ ေက်ာ့ရွင္းလွေသာ ေနာက္ေက်ာျပင္ကို ေငးေမာရင္း ရင္နာျခင္း၊ လြမ္းေဆြးျခင္း၊ ပူေလာင္ျခင္း၊ ႏွေျမာတသျခင္း အစရွိေသာ ခံစားခ်က္ေပါင္းစုံ တျပိဳင္နက္တည္း ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ဆိုက္ေရာက္လာသည္။ ေအးစက္စက္ ပါးျပင္ေပၚ တရႀကမ္း ခုန္ေပါက္ဆင္းလာေသာ ပူေႏြးေႏြးမ်က္ရည္စက္မ်ားက တီးတိုးညည္းေနႀကသည္မွာ.. ဘာတ့ဲ... ကၽြန္ေတာ္ အလာေကာင္းေပမ့ဲ အခါေႏွာင္းသြားခ့ဲေလျပီ။

ဤအျဖစ္အပ်က္မွ က်န္ရစ္သူ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေနာင္တ သာမက ခိုင္မာေသာ ဘ၀သင္ခန္းစာတစ္ခုပါ ရလိုက္သည္။ ကိုယ္ခ်စ္ရေသာသူကို တန္ဖိုးထားေႀကာင္း ဖြင့္ေျပာရန္ ဘယ္ေတာ့မွ် ေနာက္မတြန္႕ေလႏွင့္ လို႕။ ေဟာဒီက ကၽြန္ေတာ္ က်န္ရစ္သူႀကီး၏ ပထမႏွစ္ အေတြ႕အႀကံဳ သာဓကမွာ မိတ္ေဆြတို႕အတြက္ အတိုင္းထက္အလြန္ လုံေလာက္ ေသာ သာဓက ျဖစ္တန္ရာ၏ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရင္း ေႏွာင္းေနာင္တကို ရင္၀ယ္ပိုက္လ်က္ ...

ႀကယ္ေႁကြခ်ိန္

1 comment:

  1. သနားပါတယ္ .... haiz.... သူ ့လိုအျဖစ္မ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ၾကိဳးစားဦးမွပါ ..... >>> ၾကယ္ေၾကြခ်ိန္ ေရ...ဇာတ္လမ္းေလးက မရွည္ေပမယ့္ အေရးအသား အရမ္းေကာင္းတယ္ ... ရွယ္သေဘာက်ပါတယ္ဗ်ာ .....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...