Saturday, September 17, 2011

က်ေနာ္ႏွင့္ တစ္ေန႕စာစက္ဘီး

ဟုတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စက္ဘီးစီးျခင္း အတတ္ပညာ အေႀကာင္း လက္တို႕ရပါဦးမည္။ (မွတ္ခ်က္။ စက္ဘီးစီးျခင္းကို ေျပာင္ေျမာက္ေသာ အတတ္ပညာဟု ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါသည္။)

ျပီးခ့ဲေသာလ(ဇြန္လ) အထိ ကၽြန္ေတာ္သည္ စက္ဘီးစီးျခင္း အတတ္ပညာ ကို အေတာ္လြယ္ကူေသာ အေရးကိစၥတစ္ခုဟု ေတြးထင္ထားခ့ဲမိပါသည္။ (အမွန္မွန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ စက္ဘီး လုံး၀ မစီးတတ္ပါ။) လူ႕သဘာ၀ ထိုသို႕ အေပၚယံ ေတြးထင္တတ္ျခင္းကို အမွန္ျပင္ဆင္ေပးသူမွာ "ကိုယ္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရျခင္း" ဟူေသာ ဇာတ္ေကာင္ပင္ မဟုတ္ပါလား။ ဟုတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ထိုျပိန္း (ပိန္း) လြန္းေသာ၊ အေပၚယံရွပ္လြန္းေသာ ထိုအေတြးကို စက္ဘီးထိုင္ခုံေပၚ ကိုယ္တုိင္တက္ထိုင္ျပီး၊ ေျခနင္းကို လည္ေအာင္၊ စက္ဘီးေရြ႕ေအာင္ "ကိုယ္တိုင္တက္နင္းရျခင္း" ဟူေသာ ဇာတ္လိုက္ က ျပင္ဆင္ေပးခ့ဲပါသည္။

ဇာတ္လမ္းမွာ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေနသည့္ ဇြန္လအတြင္း ပါပါး ၏ စက္ရံု ဂိုေဒါင္ရွိ Accountant အစ္မႀကီး မငု၀ါ က စက္ဘီးစီးသင္ေပးမည္ဟု ေခၚရာမွ စခ့ဲပါသည္။ ေရႊျပည္သာ စက္မႈဇုန္ရွိ ဂိုေဒါင္သုိ႕ တစ္ကိုယ္တည္း ခ်ီတက္ရမည္ ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ မနက္ ေစာေစာစီးစီး ၇နာရီ အိပ္ရာမွ ထရသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကမ္းနားထိပ္ရွိ ဘတ္စ္ကားဂိတ္က ၈နာရီ ၁၅ ေက်ာ္လွ်င္ ေရႊျပည္သာတိုက္ရိုက္ေရာက္သည့္ ဘတ္စ္ကားက မလာေတာ့၊ ေတာက္ေလွ်ာက္ ၉နာရီေက်ာ္မွ ေနာက္တစ္စီးလာသည္၊ ထို႕ေႀကာင့္ ၀ီရိယႏွင့္ ေစာေစာထပါ” ဟု ပါပါႀကီးက မွာထားေသာေႀကာင့္ ၇နာရီအတိ Alarm ျမည္ခ်ိန္တြင္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ကုန္းေကာက္ထရပါသည္။

၈နာရီေလာက္ အိမ္မွထြက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လႈပ္ရွားေလ့ရွိသူ ျဖစ္သည္။ ဘယ္သြားသြား ဘယ္လာလာ တစ္ေယာက္တည္း သြားရလာရသည္ကို ပိုသေဘာက်သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေနရာရာ သြားမည့္လာမည့္အေရး တစ္ေယာက္ေယာက္က အခ်ိန္ယူ လိုက္ပို႕လိုက္ႀကိဳေပးရသည္ကို လုံး၀မႀကိဳက္။ သို႕ျဖင့္ တစ္ကိုယ္တည္း လစ္ထြက္လာခ့ဲသည္။ ေရႊျပည္သာထိ အေ၀းႀကီးေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ မသြားဖူး၍ ဘယ္ဂိတ္ဆင္းရမွန္းမသိ ေယာင္၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ေႀကာက္ရြံ႕မႈ တစ္ခု ရွိသည္။ ဘတ္စ္ကားဂိတ္ေက်ာ္မည္ကို အလြန္ေႀကာက္ပါသည္။

အိမ္မွ မထြက္မီ ပါပါးက ဖုန္းထဲမွာ ဘတ္စ္ကားဂိတ္နာမည္ေတာ့ ေျပာလိုက္သည္။ သို႕ေသာ္ ဘယ္ေနရာလည္း အတိအက် မသိ။ စပယ္ယာကို ေမးဖို႕က်ေတာ့လည္း ဂိတ္နာမည္ အတိအက် မမွတ္မိ။ မီးရထားလမ္းျပီး ဒုတိယဂိတ္ ေတာ့ မွတ္မိသည္။ ပါပါးက ေရာက္မည့္အခ်ိန္ကို မွန္းျပီး ဂိတ္တြင္ လာႀကိဳမည္တ့ဲ။ သို႕ႏွင့္ ေယာင္၀ါး၀ါး ဟိုႀကည့္ဒီႀကည့္ႏွင့္ မွန္းျပီးဆင္းလိုက္ေတာ့ ေဟာ ကြက္တိဗ်ာ၊ ပါပါးႀကီးကို တန္းေတြ႕လိုက္ရေတာ့မွ “ဟူး၊ ေတာ္ပါေသးရဲ႕” ေပါ့။

ပထမဆုံး အေတြ႕အႀကံဳအျဖစ္ ဘတ္စ္ကားဂိတ္မွ စက္ရံုသို႕ က်ေနာ့ကို
China Made ဆိုင္ကယ္ေလးႏွင့္ ေခၚသြားသည္။ စက္ရံုက ဟိုးအထဲက ကြင္းျပင္ေတြထဲမွာ ဆိုေတာ့ ေ၀းသည္ကိုး။ တစ္ခါမွ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ႀကီးတြင္ ဆိုင္ကယ္ မစီးဖူး၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို James Bond ကားထဲမွ မင္းသမီးလိုလို၊ Tomb Raider ကားထဲမွ မင္းသမီး Angelina Jolie လိုလိုပင္ ထင္ေယာင္ထင္မွားေတြ ျဖစ္လို႕။ ေအာ္.. ေနာက္တာပါဗ်ာ။ ေျပာေတာ့ေျပာရတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဆိုင္ကယ္ ေရွ႕က ေမာင္းတဲ့ ပါပါးေတာ့မသိဘူး။ ေနာက္ကထိုင္လိုက္တ့ဲ က်ေနာ္ေတာ့ အသည္းကို ေအးလို႕။ အသက္ရွဴလို႕လည္းေကာင္းတယ္။ ဇိမ္ပဲ။ မ်က္ႏွာကို ေလေအးေတြ တိုးတ့ဲ feeling က အေတာ္ မိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ ရန္ကုန္လမ္းမေတြထက္ ဆိုင္ကယ္စီးဖို႕ဆိုတာ မလြယ္ေတာ့တ့ဲ ကိစၥေလ။ ပုလိပ္က ဖမ္းလိုက္၊ ဘဲဥ (ေမာ္ေတာ္ပီကယ္) က ဖမ္းလိုက္နဲ႕။ မိျပန္ရင္လည္း ဆိုင္ကယ္သိမ္းသြားလို႕၊ လိုင္စင္သိမ္းသြားလို႕ ျပန္လိုက္ေရြးရတ့ဲ အခ နဲ႕ သူတို႕ေတာင္းတ့ဲ လက္ဖက္ရည္ဖိုး ေပါင္းလိုက္ရင္ ဆိုင္ကယ္ ေနာက္ အသစ္တစ္စီးေတာင္ ထပ္၀ယ္လို႕ရေနပါေရာလား။ စက္ဘီး၊ ဆိုက္ကား (အေႏွးယာဥ္)၊ ဆိုင္ကယ္ဆိုတာ ျမိဳ႕ထဲမွာ အေတာ့္ကို ရွားပါးမ်ိဳးစိတ္ စာရင္း၀င္ေနပါျပီေလ။

ေဟာဗ်ာ.. စကားေတြ လမ္းေႀကာင္းမွားကုန္ျပီ။ စက္ဘီးအေႀကာင္းေျပာမွာေလ။ ဟုတ္ပ ဟုတ္ပ.. အ့ဲဒါနဲ႕ စက္ရံုေရာက္၊ ဂိုေဒါင္မွာ မငု၀ါ၏ တစ္ေန႕အျပတ္ စက္ဘီးစီး အတတ္သင္တန္း စပါေတာ့သည္ေလ။ ဟုတ္တယ္ဗ်.. တစ္ေန႕အျပတ္။ တစ္ေန႕နဲ႕မွ အျပတ္ မတတ္ရင္ ေနာက္ေန႕က်ေနာ္ ထပ္လာသင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ ေနာက္ရက္ ဒီျပန္လာရေတာ့မည္ကိုး။

စက္ဘီးေပၚ တက္ထိုင္ျပီး ေျခနင္းကို စနင္းသည္ႏွင့္ ဇာတ္လမ္းက စျပီ။ ကိုယ့္ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ ကိုယ္ မထိန္းႏိုင္ဘဲ စက္ဘီးက ယိမ္းထိုးေနတာ။ မငု၀ါက အစပိုင္းေဘးက လိုက္ေျပးျပီး ထိန္းေပးသည္ေပါ့။ က်ေနာ္ ျဖစ္ေနပုံက ေဘးကလိုက္ထိန္းေပးသူေတာင္ ေႀကာက္ရတယ္ဗ်ာ။ လက္ကိုင္ကို အားႏွင့္ ဇြတ္လွည့္ပစ္တာ။ ေဟာေဟာေဟာ.. ငါ့စက္ဘီးႀကီး ဘယ္ဘက္ျပဳတ္က်ေတာ့မဟ့ဲ ဆိုျပီး အေတြး၀င္လာတာနဲ႕ လက္ကိုင္ကို ညာဘက္ဆြဲလွည့္ပစ္တာ၊ ဗုန္းခနဲ မေမွာက္ခင္ ေျခေထာက္ေတာ္က အရင္ဦးေအာင္ သံမံတလင္းကို ေထာက္ထားလိုက္ရတယ္၊ ဒူးျပဲမွာ ေႀကာက္တာကိုးဗ် ေနာ့။ မ်က္လုံးျပဴး မ်က္ဆံျပဴး၊ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ေတြနဲ႕၊ ပါးစပ္ကလည္း တအိုးအိုး၊ တအားအား၊ မာမားေရ အန္းကုံးေရ စုံေနတာပဲ ေအာ္တာ။ ဂိုေဒါင္မွဴးႀကီးဆို ရယ္တာမွ ဗိုက္ေတာင္ႏွိပ္ယူေနရတယ္၊ ဗရုတ္က်လိုက္ပုံမ်ား။

ေလး ငါး ဆယ္ခါ နင္းလိုက္ရပ္လိုက္ ျဖစ္ျပီးေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိလာတယ္။ အစ္မေဘးက လိုက္ေနရင္ေတာ့ တစ္သက္လုံး တတ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး လို႕။ အ့ဲဒါနဲ႕ အစ္မေရ မလိုက္နဲ႕၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေလွ်ာက္တိုက္ပစ္မယ္ .. အဲ .. ေလွ်ာက္နင္းေတာ့မယ္ ေျပာျပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အားတင္း ႀကိဳးစားႀကည့္ရတာေပါ့။ ဂိုေဒါင္ထဲမွာက ဆန္အိတ္ေတြ၊ ဆန္စက္ေတြ၊ ဆန္ပုံးေတြ၊ ဆန္တိုင္ကီေတြ၊ စက္လည္ေနတ့ဲ အလုပ္သမားေတြ အမ်ားႀကီးပဲဗ်။ အ့ဲတစ္ေန႕ထဲမွာ က်ေနာ္ ၀င္တိုက္လို႕ ေမွာက္ကုန္တ့ဲ ဆန္ပုံးေတြထဲ ဆန္ေတြ ျပန္က်ံဳးထည့္ယူရတာမ်ား ျမင္မေကာင္းဘူး။ ဟီး။

အေျခအေနက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းလာျပီဗ်။ စက္ဘီးအရွိန္ေလး နည္းနည္း ရလာျပီဆို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိန္းတတ္သြားျပီ။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာက ေကြ႕ရင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ျပီး မေကြ႕တတ္ဘူး။ အ့ဲေတာ့ ေကြ႕ခါနီးဆို ေႀကာက္ျပီး ရပ္ရပ္သြားတယ္။ ဆန္အိတ္ေတြ ၀င္တိုက္မိမွာေႀကာက္လို႕။ အ့ဲဒါနဲ႕ မျဖစ္ေသးပါဘူးေလ.. ႀကိဳးစားျပီး ေကြ႕ႀကည့္ဦးမွပါပဲေပါ့လို႕ အားတင္းလိုက္သည့္ သကာလ ေမွာက္ပါေလေရာ။ ဆန္အိတ္ပုံကို ၀င္တိုက္မိျပီး စက္ဘီးက အိခနဲ ထိုးရပ္သြားတ့ဲအခ်ိန္ ဘယ္ေျခေထာက္က သံမံတလင္းကို အေထာက္၊ နည္းနည္းေလး ေနာက္က်သြားတာ၊ ဘယ္ေျခခုံက ေအာင့္ခနဲပဲ။ နာခ်က္က ၉ေလာက္ရွိတယ္ဗ်ား၊ အီစလံေ၀သြားတာပဲ။ ေျခေခါက္ျပီး အေႀကာနည္နည္း ညပ္သြားတယ္ထင္တာေပါ့ဗ်ာ။

အိမ္အျပန္ ခ်စ္စရာ ပါပါးႀကီးက ေျခေထာက္နာေနတာေတာင္မွ တကၠစီနဲ႕ ေပးမျပန္ဘူးဗ်ာ။ မထသ အထူးယာဥ္လိုင္းကို မရမက ေစာင့္စီးပါတယ္။ မိနစ္၄၀ေလာက္ ေစာင့္လိုက္ရမွ ကိုေရႊ ပါရမီ ေရာက္လာပါတယ္ဗ်ာ။ မလႈပ္ခ်င္လႈပ္ခ်င္ တအိအိနဲ႕ ကိုေရႊပါရမီက အင္းစိန္၊ ရြာမ ဘက္အေရာက္မွာ တကၽြိကၽြိနဲ႕ ထိုးရပ္သြားပါေလေရာ။ အင္ဂ်င္ပူသြားလို႕ နာရီ၀က္နားရမယ္တ့ဲဗ်ာ။ ဗိုက္ထဲက တက်ဳတ္က်ဳတ္နဲ႕ ဆာေနတာ အစာအိမ္ေတာင္ ကၽြမ္းေလာင္ေနျပီဗ်၊ ည ၇နာရီေတာင္ ရွိျပီကို။ ဘယ္ေျခကလည္း လုံး၀ လႈပ္လို႕မရဘူး၊ ေျခခုံက ေဖာင္းအစ္ျပီး ေယာင္ေနတာ၊ တဆစ္ဆစ္နဲ႕ ကိုက္ေနတယ္ေရာ္။

အ့ဲဒါနဲ႕ ေနာက္ပါရမီတစ္စီး ေျပာင္းစီး၊ ကားဂိတ္ကေန အိမ္ကိုက်ေတာ့ လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္လို႕ ကားငွားေပးျပန္တယ္။ ၁၅လမ္းကေန လမ္း၂၀ဗ်။ ဒီေလာက္ နီးနီးေလးက်... ငါေနာ္။ စိတ္ပိန္စရာ။ ဒါနဲ႕ အေႀကာျပင္ဆရာဆီ ည ၁၀နာရီေလာက္ႀကီး ေျပးရတယ္ ဆိုပါေတာ့။ တကယ္ႀကီး မေျပး ႏိုင္ေတာ့လည္း စီးေတာ္ယာဥ္ ဖြတ္ခ်က္နဲ႕ေပါ့။

ဟိုေရာက္ေတာ့ ဆရာပထမဆုံး ေျပာတ့ဲစကားေႀကာင့္ “ထိ” သြားပါတယ္။ ဆရာက ေျခခုံကို ငုံ႕ျပီးစမ္းေနရင္းက ေျပာပါတယ္၊ “အရိုးက ေျခခုံမွာ ၂ေနရာ အက္သြားတာကိုး” တ့ဲ။ ေျခခုံမွာ အက္သြားတ့ဲ အရိုးေတြက ေနရာမမွန္ဘဲ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု ထပ္ေနတယ္ လို႕ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ့္ကို လွည့္ေမးတယ္၊ “ready ပဲလားတ့ဲ။” က်ေနာ္က ဘာမွန္း ညာမွန္း မသိဘဲ “ဗ်ာ၊ ဟုတ္က့ဲ” လို႕လည္း ေျဖလိုက္ေရာ၊ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေျခခုံမွာ ေနရာလြဲေနတ့ဲ အရိုးေတြကို ေျခေခ်ာင္းေတြကေနတစ္ဆင့္ အားကုန္သုံးျပီး ဆြဲပါတယ္။ အ့ဲမွာ က်ေနာ့္ အသည္းေတြ အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ကြဲေႀကကုန္ပါတယ္။ မ်က္ရည္ေတြလည္း စိမ့္ထြက္လာပါတယ္။ အား ခနဲ ေအာ္ခ်င္ေပမယ့္ မေအာ္ဘဲ တင္းခံရပါတယ္။ မိန္းကေလးေတြ ေပ်ာ့ညံ့သည္လို႕ေတာ့ လုံး၀အထင္မခံႏုိင္ပါ။ အေတာ့္ကို အရိုးခိုက္စရာပါပဲ။ ဆရာက သူ႕ေယာက္်ားအားႀကီးနဲ႕ "ရိစ္" ခနဲ အဆြဲ၊ ကၽြန္ေတာ္က ေပါက္ကနဲ မ်က္ရည္က အက်နဲ႕ ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္ေနတာပါပဲ။ ၃မိနစ္ေလးက ၃ကမာၻေလာက္ ႀကာသလား ထင္ရပါတယ္။ ရွိရွိသမွ် အားအင္ေတြ အစုပ္ထုတ္ခံႏိုင္ရသေလာက္ နာပါတယ္။ ေျခေခ်ာင္းေတြပါ ရွည္ထြက္လာသလား ထင္ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး အျပီးမွာ ဆရာက တရုတ္ေဆးစပ္ျပီး ပတ္တီးနဲ႕ ေဆးစည္းေပးပါတယ္။

ေနာက္ ၂ပတ္ေလာက္ ေျခေထာက္က လုံး၀ေထာက္လို႕မရပါဘူး။ အနာသက္သာေဆး မေသာက္ရင္ အရိုးက ျပန္ကိုက္လာပါတယ္။ ေျခခုံမွာ အညိဳ အမည္းေတြလည္း ထြက္လာေရာ၊ ဘယ္ေျခခုံနဲ႕ ညာေျခခုံ အေရာင္မတူပုံက ရယ္ရပါတယ္။ ေက်ာင္းကလည္း ဖြင့္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဒီကို ေထာ့နဲ႕ေထာ့နဲ႕ ျပန္လာရပါတယ္။ ဒီေရာက္ေတာ့လည္း ဒုကၡနည္းနည္းေတာ့ မ်ားပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ နားနားျပီး ေလွ်ာက္ရပါတယ္။ ငါ့ႏွယ္... အသက္၈၀ေက်ာ္ အန္းမ က်ေနတာပဲေတာ္။

ကဲပါေလ... ခုေတာ့
(အကၽြမ္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္သည့္တိုင္)စက္ဘီး စီးတတ္သြားျပီဆိုပါေတာ့ ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ေန႕တာစက္ဘီးကေတာ့ ေျခေထာက္အရိုးအက္သည့္တိုင္ စေတးလိုက္ရေပမယ့္ တန္တယ္ကြ လို႕ တကယ္ထင္မိပါတယ္။ ဒီကေန ရတ့ဲ သင္ခန္းစာက ဘယ္ေလာက္ပဲ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မလုပ္ႏိုင္ဘူးလို႕ ထင္ထားတ့ဲ အရာပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ သတိၱသာရွိရင္ ဘာမဆိုျဖစ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ (အဟမ္း.. ဘာရယ္ဟုတ္ဘူး.. ရႊီးႀကည့္တာ ဟဲဟဲ)

ေအာ၊ အေတာ္ေတာင္ ေလရွည္သြားျပီ။ ေလေပါရတာလည္း ေမာသြားျပီ။ ပ်င္းေႀကာေလးဘာေလး သြားဆန္႕လိုက္ဦးမယ္ ခဏ။ :)

ႀကယ္ေႀကြခ်ိန္

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...