Wednesday, January 26, 2011

ေလဟာနယ္

လတ္တေလာ ဦးေႏွာက္စားေနေသာ ေမးခြန္း
ကၽြန္ေတာ္၏ လြန္ခ့ဲေသာ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္တာ ကာလ အတြင္း ဘာေတြမ်ား ျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ခ့ဲပါသနည္း?

ျပန္ေျပာင္းေျပာရလွ်င္ ေမြးကတည္းက ေက်ာင္းႀကီးတက္၊ ဆယ္တန္း ျပီးခ့ဲသည့္ အခ်ိန္ (ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၁၆ႏွစ္) အထိ မိဘအရိပ္ေအာက္တြင္သာ ရွိခ့ဲသည္။ အေဖ စိတ္ေက်နပ္ေစရန္ စာက်က္ေပးသည္။ အေမ စိတ္ခ်မ္းသာေစရန္ အိမ္အလုပ္ေတြ ကူလုပ္ေပးခ့ဲသည္။ ဆယ္တန္းျပီးေတာ့ စင္ကၤာပူတြင္ ေက်ာင္းဆက္တက္ရန္ ကၽြန္ေတာ္ နားပူနားဆာ လုပ္လြန္းရာ အေဖတို႕ အေမတို႕က လိုက္ေလ်ာေပးခ့ဲသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၁၇ႏွစ္တြင္ ဒီေျမကို စေျခခ်သည္။ ထိုစဥ္တုန္းက မေရာက္ဖူးသည့္ ေနရာမို႕ ေပ်ာ္သည္။ သူငယ္ခ်င္း အသစ္ေတြႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ရသည္ကို သေဘာက်သည္။ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ အိမ္လြမ္းတတ္လာသည္။ အေမႏွင့္ ဖုန္းေျပာလွ်င္ ငိုသည္။ အေဖ့ကို လြမ္းလွ်င္ ငိုသည္။ ေမြးရာပါ စိတ္အေျပာင္းအလဲျမန္သည့္ ဗီဇေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ တစ္ဇြတ္ထိုး တစ္ယူသန္စြာျဖင့္ မူလ ေက်ာင္းတြင္ ေကာင္းေကာင္း မတက္ဘဲ ေက်ာင္းေျပာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အလိုကိုလိုက္ေသာ အေဖႏွင့္အေမကလည္း ေခါင္းညိတ္ လိုက္ေလ်ာရွာပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၁၈ႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ တက္ခ်င္သည့္ နာမည္ႀကီး တကၠသိုလ္ႀကီးတြင္ တက္ခြင့္ရရန္ ၀င္ခြင့္အတြက္ ႀကိဳးစားပါေတာ့သည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ ၀င္ခြင့္အတြက္ ေတာ္တန္ရံု ဇြဲႏွင့္ ႀကိဳးစားခ့ဲသည္ မဟုတ္။ အေဖႏွင့္ အေမက “ႀသ” ခ် ရေလာက္ေအာင္၊ “ဒီကေလး ဒီေလာက္ စာႀကိဳးစားတာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးပါလား” ဟု ေျပာယူရေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုစာေမးပြဲကို အေလးထားခ့ဲပါသည္။

ဒီလိုႏွင့္ အသက္ ၁၉ ႏွစ္တြင္ စကၤာပူရွိ တကၠသိုလ္တစ္ခုတြင္ ၀င္ခြင့္ရျပန္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ တက္ခ်င္ခ့ဲေသာ ေက်ာင္းႀကီးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ အရူးအမူး ႏွစ္ျခိဳက္ခ့ဲရေသာ ေမဂ်ာကို တက္ခြင့္ရသည့္အတြက္ အတိုင္းထက္အလြန္ ေပ်ာ္ခ့ဲပါသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ အိပ္မက္ထဲက ဤေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တစ္ေပြ႕တစ္ပိုက္ႀကီးႏွင့္ ေယာင္လည္လည္ ေရာက္လာပါေတာ့သည္။

ယခု အသက္၂၀။ ျပီးခ့ဲေသာ အတိတ္က အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္တာ ကာလအတြင္း ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္သည္မ်ားကို ရယူခ့ဲပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္လွမ္းမမွီႏိုင္ဟု ထင္ခ့ဲေသာ အရာမ်ားကိုလည္း မရရေအာင္ ႀကိဳးစားယူခ့ဲပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ပက္ပက္စက္စက္ လိုခ်င္ခ့ဲေသာ ေအာင္လက္မွတ္မ်ား ရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူရူးတစ္ေယာက္ပမာ တပ္မက္ခ့ဲေသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယုံႀကည္ကိုးစားမႈကိုလည္း ရွာေတြ႕ခ့ဲပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တမ္းတခ့ဲေသာ တစ္ေယာက္ေသာသူ၏ ေႏြးေထြးမႈကိုလည္း ရေကာင္းရခ့ဲပါမည္။ သို႕ေသာ္... ၁၉ ႏွစ္မွသည္ ၂၀ ဟူ၍ ထိပ္စည္း ၁ မွ ၂ သို႕ ေျပာင္းလဲသြားသည့္ တဒဂၤ၌ ကၽြန္ေတာ္၏ အသိသညာဆီသို႕ မေရရာမႈ ဟူေသာ အခ်က္ေပးသံမ်ား ညံ ေနခ့ဲပါျပီ။

ယခု ပစၥပၸဳန္တြင္ “ကၽြန္ေတာ္၏ ပိုင္ဆိုင္မႈ မ်ားကား အဘယ္နည္း” ဟု တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေမးလာေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ဆြံ႕အေနေပလိမ့္မည္။ အေႀကာင္းမူကား ကၽြန္ေတာ့္တြင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပစရာ ပိုင္ဆိုင္မႈဟူ၍ ဘာတစ္ခုမွ မရွိဟု ခံစားရ၍သာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါတရံ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူလဲ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသိေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ သိသည္မွာ တစ္ခုတည္းသာ ရွိသည္။ ဤအရာ အေပါင္းသည္ အခ်ိန္တန္လွ်င္ အေငြ႕ပ်ံ ေပ်ာက္သုဥ္းသြားမည့္ အရာေတြခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုသည့္ ရုပ္၀တၳဳႀကီးသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ သိစိတ္ထဲတြင္ မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္၏ ခံစားခ်က္အေပါင္းသည္ ေလထဲလြင့္ေနေသာ ပင့္ကူအိမ္ပမာ ေဖ်ာ့ေတာ့ လြင့္လ်ားေနပါသည္။

(မွတ္ခ်က္။ မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္မွ် ေရးျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲ လတ္တေလာ ခံစားခ်က္မ်ားကို ခ်ေရးထားျခင္း သက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာလုပ္လြန္းသည္ဟု မထင္ေစလိုပါ။ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္လြန္းသည္ဟု ထင္လိုက ထင္ႏိုင္ပါသည္။)

ႀကယ္ေႀကြခ်ိန္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...